Vädrets påverkan

För fjärde gången denna dag bloggar jag om vädret, först tackade jag för snön, sen var jag arg på regnet, sedan hoppades jag på att snön skulle få ligga kvar och så nu.

Nu har jag tappat hoppet, norrlandsvinter my ass! Det regnar och är halt som på en skridskobana, helt livsfarligt kan man säga. Så nu funderar jag kommer det någonsin bli vinter?

En annan sak som jag funderade på nu när jag var ute på min sista promenad för kvällen var att jag är egentligen för lat för mitt eget bästa. Jag behövde stödhandla lite för att få till en lite nyttigare (och mkt godare frukost) än den Johan handlade igår. Jag hade egentligen behövt handla lite annat också, men eftersom jag är som jag nämnde tidigare, lat, så valde jag att knyta på mig kängorna och gå till lilla ICA istället för att ta bilen ut till Storheden. Alltså, det låter lite bakvänt men jag tycker i alla fall att det är mindre jobbigt att gå istället för att ta bilen.

Nåja, för att komma över detta otroligt jävliga väder så köpte jag mig lite pepparkakor och Kvibille gräddädel, yum!

Sist men inte minst måste jag säga att jag verkligen ser fördelen med att skriva blogginläggen såhär i word, kan ju spara alla mina inlägg samtidigt dessutom.

På väg till lasergamen efter äventyrsbadet J

Lämna en kommentar